Generowanie certyfikatu osobistego PK

Aby uzyskać osobisty certyfikat pracownika PK służący do podpisywania poczty oraz do logowania się do sieci bezprzewodowej “EDUROAM” należy:

  1. Wejść na stronę cert.pk.edu.pl, potwierdzić zapoznanie się  z informacją o przetwarzaniu danych osobowych i kliknąć link “Przejdź do wypełniania wniosku”:
  2. Po zaznaczeniu opcji “Certyfikat dla pracownika” w wyświetlonym formularzu wpisać właściwe dane logowania i kliknąć “Dalej”:W przypadku braku hasła (nieaktywowane konto eHMS lub zapomniane hasło) należy uruchomić procedurę odzyskiwania hasła, klikając link eHMS.
  3. Z rozwijanej listy wybrać adres email, dla którego ma być utworzony certyfikat oraz dwukrotnie podać hasło do certyfikatu (będzie ono potrzebne przy instalacji certyfikatu w systemie), a następnie kliknąć “Dalej”:

    UWAGA! Zapamiętaj hasło, ponieważ jest ono zapisywane w pliku certyfikatu i nie ma możliwości jego odzyskania. W przypadku, gdy użytkownik zapomni hasła do certyfikatu, można jedynie go unieważnić i ponowne złożyć wniosek o wydanie nowego ceryfikatu (wszystko przez stronę cert.pk.edu.pl).

  4. Sprawdzić poprawności wprowadzonych danych i wysłać wniosek przez kliknięcie “Wyślij”:
  5. Po dwóch dniach roboczych zalogować się ponownie w Centrum Certyfikacji PK zgodnie z punktami 1 i 2.
  6. Po zalogowaniu kliknąć link “pobierz” i zapisać plik certyfikatu na komputerze:
  7. Po pobraniu certyfikatu należy go zainstalować w systemie.