Uruchomienie kwarantanny poczty elektronicznej PK

Od 20 czerwca 2020 r. system poczty elektronicznej PK filtruje wiadomości przychodzące dla wszystkich użytkowników, a te z nich, które uznaje za niepożądane umieszcza w kwarantannie. Użytkownicy mogą sprawdzać jej zawartość i oglądać, uwalniać lub usuwać zatrzymane wiadomości pod adresem https://fmail.pk.edu.pl. Na stronie logowania należy podać swój kompletny adres e-mail, na który przyszła zatrzymana wiadomość oraz hasło z systemu Active Directory PK (czyli to samo hasło, co do SUS/SIP/ankiety/Office 365). Natomiast użytkownicy kont pocztowych @mech.pk.edu.pl nadal podają swoje hasło poczty – tak, jak dotąd. Filtrowanie może opóźniać doręczenie niektórych wiadomości o 6 minut.
Po wykryciu spamu i umieszczeniu go w kwarantannie system wysyła odbiorcy raport. Raporty są wysyłane o godz. 7 – 9 – 11 – 13 – 15 – 19. Korzystając z ikon umieszczonych w wykazie zatrzymanych wiadomości użytkownik może usunąć lub uwolnić każdą wiadomość bez potrzeby logowania się na stronie systemu kwarantanny.
UWAGA! Warto pamiętać, że uwalniając maila z kwarantanny uczymy system, by w przyszłości od razu doręczał nam podobne przesyłki. Należy więc robić to rozważnie, by nie obniżać dokładności filtrowania. Przykładowo, wypuszczenie maila ze spamem z kwarantanny powoduje to, że kolejne takie maile trafią bezpośrednio do skrzynek użytkowników. Podejrzanego maila można zupełnie bezpiecznie obejrzeć na stronie www kwarantanny. Natomiast takie przeglądanie na własnym komputerze może się źle skończyć – zarówno dla komputera, jak i np. dla naszego konta bankowego.